lauantai 28. heinäkuuta 2012

Tervehdys

Elikkäs reilun vuoden pohdiskelu siitä pitäisikö minun aloittaa kirjablogi on nyt tullut päätökseen. Vihdoin otin itseäni niskasta kiinni ja uskallauduin tekemään tämän blogin. Kirjat ovat olleet minulle tärkeitä aina ja ajattelin, että tämä olisi hyvä keino päästä jakamaan tätä intoani. Itse olen monesti ispiroitunut lukemaan jonkin kirjan hyvien arvostelujen vuoksi, joita olen lukenut muitten kirjablogeista, ja toivonkin että joku löytäisi luettavaa myös minun raapustelujeni avulla.

Ja sitten itse lukuharrastuksestani. Yleensä tykkään lukea historiallisia ja/tai eri kulttuureihin sijoittuvia romaaneja. Aika paljon tulee myös luettua hömppää ja romantiikkaa. Kauhukirjoihin en koske edes pitkällä tikulla (saan vähän liian helposti painajaisia). Dekkareistakaan en yrityisemmin välitä, vaikka Agatha Christien kirjat ovat kyllä poikkeus tässä säännössä.

Viime vuonna luin yhteensä 90 kirjaa, joista 8 oli englannin kielellä (yritän aina välillä epätoivoisesti parantaa huonoa kielipäätäni). Eniten pidin viime vuonna lukemistani kirjoista:
- Ole luonani aina, Kazuo Ishiguro
- Puolikas keltaista aurinkoa, Chimamanda Ngozi Adichien
- Meren katedraali, Ildefonso Falcones
- The kite runner, Khaled Hosseini
- Enigma, Robert Harris

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti